RMA Fortrydelses- & returret

Fortrydelsesret

Soundmaster yder fortrydelsesret efter købelovens regler, det vil sige at du har 14 dages fortrydelsesret, jf. nedenfor, på varer som du køber fra Soundmaster, medmindre den købte vare ikke indgår i Soundmasters normale sortiment og udelukkende fremskaffes særskilt af Soundmaster til dig – en såkaldt ”skaffevare”. Fortrydelse af køb af ”skaffevarer” kan kun ske indtil vi påbegynder fremskaffelsen. Vi gør dig særskilt opmærksom herpå såfremt du har valgt at købe en ”skaffevare” således at du kan nå at fortryde inden vi begynder at fremskaffe varen.

Betingelser for udnyttelse af fortrydelsesret
Der er 3 simple regler som du skal være opmærksom på, hvis du ønsker at fortryde dit køb;

  1.     Du skal meddele os at du vil fortryde købet.
  2.     Vi skal have meddelelsen inden 14 dage efter at du modtog varen.
  3.     Vi skal have varen, inklusive original emballage retur, senest 14 dage efter at vi har modtaget meddelelsen om at du har fortrudt købet.

Det er dit ansvar at meddele os at du vil fortryde købet. Du kan IKKE fortryde købet ved blot at undlade modtagelse eller ved at sende varen retur uden at du har meddelt os at du vil fortryde dit køb.  Vi anbefaler derfor at du gemmer bekræftelse på, at vi har modtaget din besked om fortrydelse.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende.

Du skal i denne forbindelse være opmærksom på at ibrugtagning af varer som f.eks. mobiltelefoner, digitale kameraer, DVD-medier, tonere mv., (hvor der eksempelvis brydes en digital eller en fysisk plombering), oftest medfører en væsentlig forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en konkret vurdering foretaget af Soundmasters fjernlager eller leverandør, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til værdiforringelsen.

Da originalemballagen i mange tilfælde er af væsentlig betydning for varens salgsværdi, stiller vi krav om at varen altid returneres med tilhørende originalemballage i ubeskadiget stand. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Soundmasters fjernlager eller leverandør, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Udnyttelse af fortrydelsesret
For at sikre den smidigst mulige arbejdsgang beder vi dig om at bruge online-formularen ”Anmod om RMA” – linket til formularen er placeret øverst på vores hjemmeside under menupunktet “Om os”. Formularen giver dig et returordrenummer (RMA-nummer) som du bedes anføre på pakken – det letter administrationen betydeligt og sikrer at du får dine penge tilbage hurtigst muligt.

Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Soundmasters fjernlager eller leverandører. Returvarer skal sendes som pakke med omdeling, idet pakker der sendes uden omdeling vil ikke blive afhentet af os på posthuset og derfor bliver returneret til afsender.

Du kan sende varen retur med posten eller fragtfirma til denne adresse:

EET Europarts
Logistikcenter
Tempovej 41
2750 Ballerup

  • Alle produkter, der returneres til os skal være forsvarligt indpakket da returforsendelsen er dit eget ansvar. Går pakken i stykker under transporten eller bliver væk, er det således dit ansvar.
  • Ved CPU’er, ram, harddiske m.v. skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre en væsentlig forringelse af varens handelsværdi jf. ovenfor.
  • Produkter, der leveres af os i indpakket antistatisk materiale, skal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i en væsentlig forringelse af varens handelsværdi jf. ovenfor.

Vi anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde har du mulighed for at spore pakken hos Post Danmark og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til os.

Når varen er modtaget retur, testet og godkendt, refunderes det oprindeligt betalte beløb fraregnet evt. værdiforringelse jf. ovenfor til din konto indenfor 6-10 dage.

Der er IKKE returret på følgende varegrupper
Komponenter til indbygning, software, husholdnings- og personlige pleje produkter, bestillingsvarer, produkter med tilhørende abonnementer, varer solgt på specielle vilkår for eksempel demonstrationsprodukter, samt Apple produkter hvor ”Find My iPhone, iPad, iPod Touch, eller Mac” er aktiveret.

Reklamationsret
Soundmaster yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet.

Betingelser for udnyttelse af reklamationsret
Det er en forudsætning at mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig.

Udnyttelse af reklamationsret
Ved reklamation henstiller vi til at bruge online-formularen ”Anmod om RMA” – linket til formularen er placeret øverst på vores hjemmeside under menupunktet om os.

Hvis det viser sig nødvendigt at varen skal sendes retur til os bedes du venligst vedlægge en kopi af din originale faktura. Du bedes endvidere angive RMA-nummeret du modtog i forbindelse med udfyldning af Returvare & Reklamations formularen på pakken. Såfremt ovenstående ikke iagttages forbeholder vi os retten til at sende pakken retur for din regning.

Ønsker du at afgive en ODR-klage kan dette gøres her.

Reklamation og varereturnering
Hvis du returnerer varerne foregår det direkte til vores leverandør:

EET Europarts
Logistikcenter
Tempovej 41
2750 Ballerup

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Det er ikke et krav men ekspeditionen går hurtigere, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – først og fremmest RMA-nummer men også gerne kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for dansk bank. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail.